Termeni și condiții
Conditiile Generale de Transport sunt parte integranta a contractului si pot fi obtinute gratuit, la cerere, in momentul eliberarii biletului de calatorie.
Rezervarea locului intra in vigoare numai dupa achitarea integrala a biletului de calatorie. Prin obtinerea biletului, clientul confirma insusirea si recunoasterea Conditiilor Generale de Transport. Locul pentru care s-a confirmat rezervarea trebuie achitat pana cel tarziu in momentul plecarii - la autovehicul.In momentul rezervarii locului, informatiile necesare de la calator sunt: nume, prenume, numar telefon valid sau adresa de e-mail la care poate fi contactat, data plecarii si intoarcerii (daca e cazul), locul de plecare si locul de destinatie.
Calatorul are obligatia sa se asigure personal de valabilitatea pasaportului sau a cartii de identitate. Lety Transport / Lety Pflege SRL isi rezerva dreptul ca la cumpararea biletului de calatorie sa faca o copie a cartii de identitate sau a pasaportului persoanei respective pentru a o anexa documentelor sale.Calatorul are obligatia sa se prezinte la mijlocul de transport cu cel putin 30 de minute inaintea plecarii pentru a i se verifica documentele de calatorie, pentru a preda bagajul si pentru a-si ocupa locul rezervat. Locurile existente sunt atribuite in functie de ordinea solicitarii si de locurile disponibile. Calatorii intarziati peste orele de plecare convenite conform planului de calatorie valabil accepta ca Lety Transport / Lety Pflege SRL nu are obligatia sa-i astepte si isi asuma pierderea rezervarii. Calatorul este obligat sa se conformeze legilor tarii prin care calatoreste, cu privire la documentele de intrare si iesire, normelor vamale, fiscale sau administrative privitoare la persoane si bagaje. Transportatorul nu-si asuma responsabilitatea consecintelor in cazul in care calatorul nu se conformeaza acestor prevederi. In cazul intreruperii transportului din vina calatorului, biletul de calatorie isi pierde valabilitatea, iar pretul nu se returneaza.
Biletele, indiferent de tipul lor, inclusiv cele din eventualele promotii, sunt valabile numai pentru datele de calatorie specificate. Modificarile trebuie facute in acord cu Lety Transport / Lety Pflege SRL prin emiterea unui bilet nou. Biletul pierdut sau deteriorat, fara exemplarul care atesta dreptul de a afectua calatoria, cu date incomplete, eronate, modificate sau cu data expirata nu este valabil, iar titularul va fi exclus de la transport, ori in situatia in care solicita efectuarea calatoriei, va plati tariful aferent acestuia. Biletele sunt nominale, nu sunt transmisibile si trebuie sa fie prezentate personalului de serviciu al societatii. Transportatorul nu raspunde de pierderea, furtul sau utilizarea neautorizata a biletelor. Biletele nu se inlocuiesc.Biletul este nul si da dreptul de a refuza transportul daca: nu contine informatiile, semnatura si inregistrarile necesare; daca a fost deteriorat sau continutul sau a fost modificat sau e ilizibil; daca termenul de valabilitate a biletului nu a inceput inca sau daca a expirat; daca a fost pierdut de calator.Pretul este stabilit de tariful in vigoare la data plecarii si poate fi achitat, dupa caz, in moneda tarii de destinatie sau in lei la cursul BNR din ziua efectuarii platii.Toate pagubele cauzate de calator mijlocului de transport, indiferent de motivul legal, obliga calatorul la inlocuirea totala a pagubei.
Sunt interzise la transport animalele, obiectele care pot produce vatamarea pasagerilor, materialele inflamabile, explozivii, materii radioactive, otravitoare, rau mirositoare, arme de foc si obiecte ascutite, stupefiante, droguri precum si orice marfa de contrabanda sau alt gen de marfa care este interzisa de autoritatile vamale ale fiecarei tari tranzitate.Transportatorul nu raspunde pentru eventualele disparitii, deteriorari, inlocuiri ale bagajelor sau de lucrurile uitate in autocar. Fiecare calator are obligatia de a-si urmari bagajele in statii.
Fumatul in mijlocul de transport, precum si consumul de bauturi alcoolice sunt strict interzise. Transportatorul isi rezerva dreptul de a nu accepta la transport persoanele aflate sub influen?a bauturilor alcoolice, a persoanelor care manifesta un comportament abuziv, jignitor, contrar ordinii si linistii publice sau a bunelor moravuri, fata de personalul societatii, cat si fata de ceilalti calatori. Potrivit legislatiei in vigoare constituie contraventie organizarea, ingaduirea sau participarea la jocuri de noroc - altele decat cele autorizate potrivit legii - de natura sa lezeze bunele moravuri, daca nu sunt comise in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni. Transportatorul isi declina raspunderea pentru orice fel de consecinte care ar putea fi generate din atragerea sau participarea sub orice forma a calatorului la astfel de jocuri clandestine. In cazul in care vor exista repercursiuni de orice natura, care aduc atingere intereselor societatii de transport, datorate atragerii sau participarii calatorului la astfel de jocuri clandestine, calatorul in cauza va suporta cheltuielile ocazionate de indepartarea sau minimalizarea efectelor provocate.
Transportatorul nu raspunde pentru intreruperea cursei sau pentru intarzieri datorate conditiilor atmosferice, traficului rutier sau timpilor de asteptare in punctele de trecere a frontierei. Obligatia de despagubire, in aceste cazuri, inclusiv pentru daune ulterioare datorate acestor cauze, este exclusa. Daca timpul de asteptare (intarziere) urmeaza a fi generat din culpa unui calator, acesta neindeplinind conditiile de calatorie prevazute de normele vamale fiscale, administrative in vigoare, calatorul in cauza nu mai este acceptat la transport in continuare (contractul de transport se rezilieaza), autocarul urmand a continua deplasarea. De asemenea contravaloarea biletului de calatorie pe parcursul respectiv nu se mai restituie, intrucat calatorul nu a putut continua calatoria din culpa sa.
Fiecare calator are posibilitatea de a emite pretentii pentru neindeplinirea transportului conform contractului, in termen de 10 zile dupa incheierea contractului. Dupa expirarea acestui termen nu se mai pot emite pretentii decat in cazul in care calatorul nu a putut respecta termenul limita din motive independente de el. In scopul unei conduite preventive, transportatorul recomanda incheierea unei asigurari internationale de sanatate precum si a unei asigurari de bagaje si de accident inainte de inceperea calatoriei.
Plangerile care nu isi gasesc solutionarea pe cale amiabila pot fi inaintate instantelor judecatoresti competente de la sediul transportatorului. Pentru plangerile transportatorului impotriva unui calator este uzuala resedinta acestuia, cu conditia ca acesta nu este antrepenor sau o persoana care sa isi fi mutat domiciliul sau resedinta obisnuita intr-o tara straina dupa incheierea contractului sau al carui domiciliu sau resedinta nu este cunoscuta in momentul inaintarii plangerii. In aceste cazuri, sediul competent este sediul transportatorului. Lipsa de valabilitate a unora dintre dispozitii nu duce la lipsa de valabilitate a Contractului de calatorie sau a celorlalte dispozitii.
Prezentele Conditii Generale de Transport au fost reactualizate si intra in vigoare de la 20.06.2020.